Atatürk'ün Çocukluk Anıları: Zübeyde Hanım'ın Arkadaşları - SohbetDostu Forum
SohbetDostu Forum

sohbet

Go Back   SohbetDostu Forum > >


Kullanıcı Tag Listesi


Konu Bilgileri
Kısayollar
Konu Basligi Atatürk'ün Çocukluk Anıları: Zübeyde Hanım'ın Arkadaşları
Cevaplar
0
Sonraki Konu
sonraki Konu
Görüntüleyenler
 
Görüntüleme
212
Önceki Konu
önceki Konu

Yeni Konu aç Cevapla
 
Seçenekler Arama Stil
Alt 05-09-2026, 09:08 PM   #1
Serdar102
Üye
Avatar Yok
Üye No: 576
Üyelik tarihi: May 2024
Üye Grubu: Üye
Mesajlar: 119
Konular: 73
Şube: Bolu Şubesi
İlişki Durumu: Evli
Ruh Hali:  none
Tuttuğu Takım:

Level: 9 [♥ Bé-Yêu ♥]
Paylaşım: 0 / 223
Güç: 39 / 1352
Tecrübe: 94%

Teşekkürler: 5
3 Mesajına 3 Kere Teşekkür Edildi
REP Gücü : 3
REP Puanı : 10
REP Seviyesi : Serdar102 is on a distinguished road
Standart Atatürk'ün Çocukluk Anıları: Zübeyde Hanım'ın Arkadaşları

ZÜBEYDE HANIM VE ARKADAŞLARI
Zübeyde on iki yaşındaydı. Hayranlık dolu gözlerle hayata bakıyordu. İlkbaharda ağaçlar çiçek açıyordu, sonbaharda ağaçlar yaprak döküyordu. Bazı ağaçlar meyve veriyordu, bazıları vermiyordu. Böylesi felsefi konuları konuşacak arkadaş bulamıyordu. Bir gün komşu kızları Aysel ile Atike misafirliğe geldi. Zübeyde arkadaşlarıyla derin konulara daldı. Bir süre sonra Zübeyde ortaya şöyle bir konu attı: Doğadaki hiçbir ağaç meyve vermeseydi, insanlar için, yaşamak daha kolay olur muydu?
Bunun üzerine Aysel: O zaman şeftali, erik, kiraz gibi meyve gruplarına elveda dememiz gerekirdi. Bu ve buna benzer meyvelardan ayrı kalmak istemem.
Atike: Her bir ağaç kendi türünde meyve vermeye devam etsin. Doğanın dengesi bozulmasın. Doğanın dengesi bozulursa zararı canlılara olur. Canlıların yaşamının son bulması doğayı etkilemez. Doğa hep vardır ve var olacaktır. Değişen zamandır. Zaman geçer ve canlıları değiştirir, yaşlandırır. Yıllar önce genç birinin, yıllar sonraki yaşlanmış, zor yürüyen halini görmek zamana keyif verir.

--------------------------------------------------------------


SİHİRLİ DEĞNEK
Ahmet anlatıyordu:
Selanik'te arkadaşlarla toplanır, dünyanın gidişatı ve nasıl olması gerektiği hakkında fikir ileri sürer yorum yapardık. Günlerden bir gün bizim bahçede toplanmıştık. Bir arkadaş, dayımın oğlu Ali beş yaşındaydı. Çiçek hastalığı geçirdi. Sonunda gözleri görmez oldu. Bu neden böyle oldu, hiç bilemedim. Kim ne ister bir küçük çocuktan? Ali'nin gözlerini görmez eden kimdir? Bunu çözemedim arkadaşlar, beni affedin dedi ve ağlamaya başladı. Böyle konularda korkak olmamak gerekir. Birkaç arkadaş vızıltı şeklinde yorum yaptı. Bence bu yorumların kimseye faydası yoktu. Sonunda ben gür sesimle haykırdım: Bakın arkadaşlar, elimde bir sihirli değnek olsa dünyanın gidişatını değiştirirdim. Görmeyen gözleri gördürür, duymayan kulakları duyururdum. Ayağı ağrıyanın ayağını, kolu, başı ağrıyanın ağrısını dindirirdim. Ağrıları yok ederdim. Hastalıkları ortadan kaldırırdım. Boyu kısa olanın boyunu uzatır, aşırı kilolu olanı zayıflatırdım.
Arkadaşlar, benim söylediklerimi akıl ve mantık çizgisinden ayrılmadan değerlendirdi. Hiçbir arkadaş bana kızmadı. Gerçek böyleydi. Çocukların bu dünyadan ayrılışı olmamalıydı. Belki o çocuk kötü biri olacaktı, tamam da, ordu toplayıp sefere çıkan, binlerce cana mal olanları hayat neden büyüttü?
Sonunda, ortak bir paydada buluştuk. Bir sihirli değnek işin içine girmeliydi. Bakın o zaman dünya yaşanır hale gelirdi.

------------------------------------------------------------------------------------


ÇOCUKLARDAN BİR ORDU KURMAK
Ahmet arkadaşlarıyla bahçede toplanmış, dünyanın gidişatı hakkında konuşuyordu.
Bazı konularda fikirler çakışıyor olsa bile genelde bir ortak paydada birleşiliyordu. Bu durumu Ahmet şöyle açıkladı: Kötü bilinen, yanlış olan ne varsa bunlar bize önceki nesillerin armağanıdır. Ben bir adada dört-beş yaşında kız ve oğlan çocuklarının bulunduğu yirmi arkadaşla birlikte olsam ve bu arkadaşlar, sadece benim onlara öğrettiklerimi bilseler yeter. Aradan yıllar geçtikten sonra bu arkadaşlardan üreyecek nesiller dünyaya dağılırdı. Yalanı, palavrası olmayan, insanların kandırılmadığı bir dünyada yaşarlardı. Savaşın olmadığı, barışın hüküm sürdüğü bir dünyayı arzuluyorum. Şu anda dünyada yaşayan yüz milyonlarca insan neden bu duruma karşı çıkmıyor? İnsan kendini bir erk olarak kabul etse, boyun eğmese daha iyi değil mi? İnsanlar, kişiliklerinden, karakterlerinden ödün vermemeli. İnsanlar, fikir çubuklarını 1900'lü yıllara uzattığı bu zamanda, gelecek nesiller, şimdiki nesillere acıyarak bakmamalı.

SON

Atatürk'ün Çocukluğu - Ezgi Yayınları - Yayın Yılı: Aralık 1994
Serdar102 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla

Serdar102 Kullanicisinin Son 5 Konusu
Baslik Kategori Son Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj
Atatürk'ün Çocukluk Anıları: Zübeyde Hanım'ın... Mustafa Kemal Atatürk Serdar102 0 212 05-09-2026 09:08 PM
Atatürk'ün Çocukluk Anıları: Büyük Kurtarıcı Mustafa Kemal Atatürk Serdar102 0 2721 04-09-2026 04:57 PM
Kısa Keloğlan Masalları - Serdar Yıldırım Hikayeler Serdar102 3 4841 01-20-2026 08:39 PM
Keloğlan Denizden Babam Çıktı - Serdar Yıldırım Hikayeler Serdar102 3 2725 12-30-2025 08:39 PM
Bebek Keloğlan - Serdar Yıldırım Hikayeler Serdar102 3 2567 12-30-2025 08:38 PM

Cevapla

Etiketler
arkadaş, arkadaşlar, bir, meyve, zübeyde


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

(View-All Konu Okunma Sayisi : 1
Serdar102
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Tüm Zamanlar GMT +2 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 06:38 AM.

Forum Yasal Uyarı

Kuruluş : 2021
SohbetDostu Forum" her hakkı saklıdır.

SohbetDostu-Forum, en iyi Mozilla Firefox ile dolaşılır.
YASAL UYARI : İçerik sağlayacı paylaşım sitelerinden biri olan sohbetdostu forum Adresimizde 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K'nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. sohbetdostu forum hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler, Yöneticilerimiz ile iletişime geçilmesi yada iletişim formunu doldurulması halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde sohbetdostu forum yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacak ve size dönüş sağlanacaktır.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.